Ježíš


Kdo vyzn, e Je je Syn Bo, v tom zstv Bh a on v Bohu.
1 J 4,15

Přečti si svědectví lidí, kteří
mají osobní zkušenost
s Ježíšem

Zpět na úvodní stranu

Tragedie crkve, v n Je nen Pnem...

Spoleenstv pro Jee

Pepis sti pednky P.Vojtcha Kodeta nazvan "Kdo nezn, a nechod", kter zaznla na leton Katolick charizmatick konferenci (2008) v Brn. Tragedie crkve, v n Je nen Pnem...

 

 

Vte, je velice tk, kdy lovk jet nikdy Jee nezakusil. A tam si myslm, e Bo srdce je nkdy opravdu takov bolav nad nmi, nad tm nam spoleenstvm, nad tou na crkv. e jsou lid, kte se teba poctiv sna chodit od dtstv do kostela, chod ke svtostem, sna se plnit Desatero, tou Psmo, modl se a nikdy nezakusili radost z Boha. Jakoby se nikdy nesetkalo jejich srdce se srdcem Jeovm. A samozejm skrze Jeovo srdce proud Duch svat, ili tak nemohli zat to, o em mluv Psmo svat, zvl Nov zkon, o tom jak Duch svat dv ivot, jak dv radost, jak dv svobodu, jak se v ns modl, vol Abba, Ote, to vichni si pejeme… A on to nkdo nezakusil. On ani nev, o co m prosit, protoe kdy jste nikdy neochutnali, tak nevte, o co mte prosit. A to je jeden z velkch problmu kad vtinov crkve, t  nevyjmaje. e se mnoho naich vcch setkalo s formln vrou, s kesanskm mnostvm pravd, zvyk, nkterch vce i mn kesanskch (nkdy jsou kesansk zvyky jet pomchny s pohanskmi zvyky), s rznou prax, nvyky, pikznmi, prost s kesanstvm bez Ducha. A kesanstv bez Ducha, to je nonsens (=nesmysl)! To je nco, co v podstat vbec  neexistuje!!! Problm je, e my se o to u 2000 let spn i nespn sname. A docela se nm to da. Ono u to toti nen kesanstv, kdy tam nen Duch. Protoe kde je Duch Pn, tam je teprve ptomen Je. Kde je Duch Pn, tam se kon Dlo Bo. Tam jsou lid, kte skuten vyznvaj Krista a z moci Bo ij podle zsad evangelia. My bohuel mme tu zkuenost, i kdy jste u zaili nkolikrt teba njak osobn probuzen, tak jak to vypad se sebou nebo se svm spoleenstvm, nebo se svoj farnost, kdy se Duch  nenpadn vytrat. Jak najednou pijde smutek, nkdy takov nbon vnost, (to je v tom smyslu „kon sranda, zan nboenstv“), potom se zanou mnoit formy, zane pibvat pedpis, obad, zkaz a pkaz, frz, na vechno potebujeme mt njak nvod, jenome litera zabj a Duch dv ivot.

 
Hezky varoval Derek Prince v jedn sv knize vechny crkve bez rozdlu a ns kesany ped skalm legalismu – kesanstv bez Ducha. A charakterizoval jednotliv znmky tohoto legalismu, kter hroz naim spoleenstvm. A pozn se podle toho, e teologie je vyvena nad zjeven Bo, intelektuln vzdln nad budovn osobnho charakteru, kdy vechny sociologick psychologick nauky a vdn obory jsou nadazeny duchovnmu rozliovn, kdy rzn programy, nap. pastoran, jsou nadazeny nad vedenm Duchem Bom, kdy venost Boch sluebnk je nadazena nad Bo moc, logick mylen nad chozen ve ve, a zkony nad Lsku. To je tragedie. V takov crkvi bych j nechtl t. V takovm spoleenstv bych se nechtl pohybovat. Protoe to je spoleenstv mrtvch, spoleenstv, kter zapch, kter se rozkld, kter se udruje jenom balzamovnm…
 
Ale j chci bt tam, kde trysk ivot. Velice krsn u v roce 1968, bylo to na 4. shromdn ekumenick rady crkv ve vdsk Uppsale, kde tehdy metropolita Laodiceje v Srii, pozdji pravoslavn patriarcha Antiochie Ignacios IV. vyjdil tuto skutenost velice trefn. Bez Ducha je Bh vzdlen, Kristus, ten zstv v minulosti, Evangelium zstv mrtvou literou, (nm, co studujeme, rozebrme, pitvme a narazme na mrtvho Boha), crkev zstv pouhou instituc, (a vy vte, e mnohm nevcm prv toto vad nejvce, e se setkaj s crkv nejprve jako s instituc. To je patn), autorita se stane nstrojem ovldn lid, misie budou pouhou propagandou, liturgie vzpomnkovm ritulem, a z kesanstv nm zbude zotroujc morlka. Jestli toto je pravda, pak se nedivme, e mlad lid nemaj zjem o nai vru. Toto nesm bt pravda! Protoe takto si to Je nepedstavoval! On si pl, aby Duch svat sestoupil a sestupoval stle znovu. Vzpomeme na Jeovu touhu, ve kter vol „Ohe jsem piel vrhnout na zem, a jak si peji, aby u vzplanul!“ To mluvil o Duchu svatm. Protoe vdl, e jedin Duch svat, jeho lska a moc me vrtit lovku tu dstojnost, kterou ztratil hchem. On vdl, e jedin Duch svat me znovu lovka vrtit do toho dvrnho vztahu s Bohem, kter prv ztratil. On vdl, e jedin On ns me uit chodit po Boch stezkch, e jsme na to pli zatemnn a pli Bohu vzdlen a zaslepen. Proto tolik touil, aby u mohl Duch svat pijt a byl vylit na vechny. On sm Ducha svatho ml. Bez Nho nedlal nic. On sm byl i v lidskm tle poktn Duchem svatm. Ten ho uvedl na pou a vodil jej, kdy ho bel pokouel. Pak jej z pout vyvedl ven a dval mu ta slova zvstovn evangelia…
 

 Vzpomeme na nazaretskou synagogu, kde Je otevel ryvek ze 61. Kapitoly Izaje a k: „Te se naplnilo toto Psmo: Hospodin mne pomazal svm Duchem, abych zvstoval evangelium chudm, abych otevral oi slepm, abych osvobozoval vzn..“ to vechno, co dlal Je, bylo v moci Ducha, on ml Ducha svatho, ale nechtl z uednk mt njak ministranty, On nechtl, aby se jen dvali, jak to dl a zkoueli to napodobovat. On jim chtl pedat tu podstatu, a to je Duch svat, z kter se d jedin dobe a zdrav t kesanstv. My nikdy nesmme Jeovo uen oddlit od jeho Ducha, kter dv ivot.

Jeovm uednkem nen jenom ten, kdo nco nastudoval. Bohuel je nkdy i v naich seminch vce teologie ne praxe. Cel nae civilizace je zatena drazem na vzdln. Ne, e by vzdln bylo patn, ale vzdln bez zkuenosti!? A v kesanstv je to jet dleitj. Tam je zkuenost pln zkladn. Jeovm uednkem je ten, kdo zail promnu ducha, promnu srdce. Vzpomeme na to, co k prorok Ezechiel v 36.kapitole, kdy pedpovd, e nm Bh d nov srdce a novho Ducha. Co to znamen?.. Odejmu z Vaeho tla srdce kamenn a dm Vm srdce z masa. e nm odebere vechno, co dvalo naemu srdci ztvrdnout. A d nm podl na svm srdci. Srdci plnm lsky a dobroty, pokory a mrnosti. A e nm odejme toho lidskho ducha a d nm Ducha svho. A vol: „Pojte ke mn!“ Protoe my nememe zskat Ducha svatho njakm arovnm. Duch svat, to nen energie, kterou nkde naerpm sm. J musm pijt ke Kristu. Nejdleitjm okamikem mho ivota je, kdy jsem poloil svoji hlavu na Jeovo srdce. Jinmi slovy, kdy jsem si Jee zvolil za svho Pna, zachrnce a za svho ptele. Kdy jsem pijal jeho pozvn bt Jeovm ptelem. A vstoupil jsem do dvrnho vztahu s nm. To promuje ivot. Tam zan tryskat Duch svat. Tam dojde k tomu peskoen t jiskry mezi nmi.

 

...

Ze zvukovho zznamu pepsal Ludvk ojdr

 

Zobrazeno 37420x od 08. 08. 2008
Zpět na úvodní stranu

Hodnoceno 3989x, aktuálně 2.93 bodů

Jak Tě článek oslovil? 0 1 2 3 4 5  (5 = nejvíce)
Sponzor překladu
M M M, M
M
M
IČ: M
M
M
M, M, M M
tel.: M
M M
_ _ _, _
_
_
IČ: _
_
_
_, _, _ _
tel.: _
_ _
Kategorie
Ostatn (32)
Zzraky (1)
Zjeven (1)
O kurzu Filip (1)
Okultismus (5)
Povzbuzen vry (19)
Bo zsah (11)
Uzdraven vztah mezi lidmi (1)
Dary Ducha svatho (3)
Osobn zkuenost s Bo lskou (12)
Satanismus a jeho projevy (4)

Pro přidávání diskuzních příspěvků se musíte přihlásit.

Diskuze ke článku

Orson Wells aquos@centrum.cz
Je to sice zajmav lnek o ve a o sebekritice kestanstv a o vhledech do budoucna.Ale budoucnost,a to jak je hledejsme v minulosti...Jestli minulost Evropy\\ byla odstraujc na budouc vky-jak me bt budoucnost,kdy v nedvn dob minul zemelo v kestanskm svt bezmla 100 000 000 lid-a v nbjakm tom vchodonboenskm svt budhismu a hinduismu,co by lovk spotal,,na prstech\"ruky-jak je to mon.Maj slova sebereflexe potom v sou.ken vznam?