Ježíš


Bh je lska. V tom se ukzala Bo lska k nm, e Bh poslal na svt svho jedinho Syna, abychom skrze nho mli ivot.
1 J 4,8-9

Přečti si svědectví lidí, kteří
mají osobní zkušenost
s Ježíšem

Zpět na úvodní stranu

Tajemstv prosperity

Ludvk ojdr

Je zde jedin spolen dvod, pro se nm v ivot neda. Pro neijeme ivot v plnosti. Pro nm neustle nco chyb. Pro neustle reptme na svou situaci. Pro nosme v srdci z vi jinm lidem. Pro jsme chud, pestoe nm vechno
nle...
Tajemstv prosperity

   Prosperita. spn, pln ivot v jakkoliv oblasti lidskho snaen. Kdo by si to nepl? Moci si dopt vechno, co se mi zlb. Je to mon? Je vbec pro lovka sprvn uvaovat tmto smrem? A je sprvn takto uvaovat u kesana? Vyslovit sv pn anebo je radji nosit ukryt v srdci a jen tajn si pt, tajn doufat… Kolik lid, tolik nejrznjch tueb, pn…

   Co by sis ty te, v tomto okamiku, pl, abys byl astn? Kdybys ml monost jt za Bohem a vyslovit sv pn, kter ti bude splnno, co by sis prv v tomto okamiku pl?

   V Bibli je velmi podrobn vypsn pbh dvou bratr, kte mli sv oteven i skryt pn. Jist i oni nosili v srdci pedstavu, e pokud jim jejich pn bude splnno, budou astn. Jeden z bratr sv pn vyslovil, a bylo mu splnno, druh jej nosil peliv ukryt v srdci a neodvil se jej ani vyslovit. Pokusme se spolen zamyslet nad dsledky obojho a pitom hledat, co je pedevm sprvn prv pro mj ivot. 

   Petme si znovu pozorn ten znm pbh syn a otce z Lukova evangelia. A to prv z toho pohledu. Budeme v nm hledat tajemstv prosperity. Tajemstv plnho ivota, kter nm Je zaslibuje ji tady na Zemi (J 10,10).

   Luk 15:11 ekl tak: "Jeden lovk ml dva syny. 12  Ten mlad ekl otci: `Ote, dej mi dl majetku, kter na mne pipad.´ On jim rozdlil sv jmn. 13  Po nemnoha dnech mlad syn vechno zpenil, odeel do dalek zem a tam rozmailm ivotem svj majetek rozhzel. 14  A kdy u vechno utratil, nastal v t zemi velik hlad a on zaal mt nouzi. 15  el a uchytil se u jednoho obana t zem; ten ho poslal na pole pst vepe. 16  A byl by si chtl naplnit aludek slupkami, kter rali vepi, ale ani ty nedostval. 17  Tu el do sebe a ekl: `Jak mnoho ndenk u mho otce m chleba nazbyt, a j tu hynu hladem!  18  Vstanu, pjdu ke svmu otci a eknu mu: Ote, zheil jsem proti nebi i vi tob. 19  Nejsem u hoden nazvat se tvm synem; pijmi mne jako jednoho ze svch ndenk.´ 20  I vstal a el ke svmu otci. Kdy byl jet daleko, otec ho spatil a hnut ltost bel k nmu, objal ho a polbil. 21  Syn mu ekl: `Ote, zheil jsem proti nebi i vi tob. Nejsem u hoden nazvat se tvm synem.´ 22  Ale otec rozkzal svm sluebnkm: `Pineste ihned nejlep odv a oblete ho; dejte mu na ruku prsten a obuv na nohy. 23  Pivete vykrmen tele, zabijte je, hodujme a bume vesel, 24  protoe tento mj syn byl mrtev, a zase ije, ztratil se, a je nalezen.´ A zaali se veselit. 25  Star syn byl prv na poli. Kdy se vracel a byl u blzko domu, uslyel hudbu a tanec. 26  Zavolal si jednoho ze sluebnk a ptal se ho, co to m znamenat. 27  On mu odpovdl: `Vrtil se tvj bratr, a tvj otec dal zabt vykrmen tele, e ho zase m doma ivho a zdravho.´ 28  I rozhnval se a nechtl jt dovnit. Otec vyel a domlouval mu. 29  Ale on odpovdl: `Tolik let u ti sloum a nikdy jsem neporuil dn tvj pkaz; a mn jsi nikdy nedal ani kzle, abych se poveselil se svmi pteli. 30  Ale kdy piel tenhle tvj syn, kter s dvkami prohil tv jmn, dal jsi pro nho zabt vykrmen tele.´ 31  On mu ekl: `Synu, ty jsi stle se mnou a vecko, co mm, je tv. 32  Ale mme pro se veselit a radovat, ponvad tento tvj bratr byl mrtev, a zase ije, ztratil se, a je nalezen.´"

 

   Nechejme nyn bez povimnut pbh mladho syna, kter vid naplnn svho tst v tom, e obdr svj ddick podl a bude si s nm hospodait. Stejn tak nechejme bez povimnut i jednn otce, kter je ochoten pedat nezralmu synu tetinu vekerho majetku (kter mu jako druhorozenmu nle) a zamme svou pozornost pedevm na  pbh starho syna.

   Ten se mne ped asem, u ani nevm pi jak pleitosti,  nesmrn dotkl. Na nm jsem toti pln pochopil, kudy vede cesta prosperity, cesta spnho, plnho ivota. Velmi asto je pbh starho syna ztotoovn s ivotem kesana, kter ije poctiv a kadodenn se svm nebeskm Otcem, zatmco pbh mladho syna je pbhem lovka, kter od Boha odeel a znovu se k nmu navrac, piem zakou Jeho nezitnou LSKU. Jist je to sprvn pochopen tohoto pbhu, stejn jako kdy nkdo vnm, e v nm ije jak star, tak i mlad syn. Tedy brati oba, co je teba i m vnmn tohoto podobenstv.  

   Pojme ale k t prosperit. Mon je pro n ivot dleit si uvdomit, e star syn ji ije ivot, kter nm Je zaslibuje – tedy ivot v plnosti. Podle eho tak lze soudit? Podvejme se na ver 31: On mu ekl: „Synu, ty jsi stle se mnou a vecko, co mm, je tv.“ Star syn, kter ije neustle se svm otcem, tedy m pln vechno. V em je ale problm tohoto syna? On m skuten vechno, ale on o tom NEV! On m vechno, ale on toho vbec neuv! ije tak, jako by to neml. To me bt moc dleit zjitn pro n ivot. Jet dleitj je ale doptrat se dvodu pro tomu tak je. Je na vin otec, nebo syn? Podvejme se na ver 12: „On jim rozdlil sv jmn.“ Otec tedy rozdlil synm sv jmn. A to tak, jak k idovsk zkon. Prvorozen dostal dvojnsobn dl. Tedy star syn obdrel 2/3 otcova majetku, mlad syn 1/3 otcova majetku. Mlad syn svj majetek „uchopil“ a prodal. A jak „uchopil“ svj dvojnsobn dl star syn? Na to nm nejlpe odpov ver 29: „.. a mn jsi nikdy nedal ani kzle..“

   Tedy prvn problm starho syna: Nikdy „neuchopil“ svj majetek, kter mu otec pedal do vlastnictv. Msto aby zaujal pozici majitele, pracuje na hospodstv stle jako sluha otce (ta vitka: „..tolik let u ti sloum…“). Podle veho svmu otci nedvoval, vbec mu neuvil, e to mysl s pednm majetku vn. Star syn m tedy ve svm srdci trvale patn postoj  k vekermu majetku, kter spravuje, a tento patn postoj mu zabrauje i sprvn nakldat s vcmi, kter mu nle…

   Star syn m ale nejen tento patn postoj. Mezi dky lze vyctit z, kterou star syn nos ve svm srdci vi svmu bratru. Dokonce u ho ani nepovauje za svho bratra, ale za „syna  svho otce“ (v.30). V tom vyjden je nco velmi hlubokho. Ten rm v srdci zpsoben tm, e si mlad bratr mohl udlat se svm majetkem, co se mu zlbilo, zatmco on mus stle „poctiv slouit otci“, je zjiten a snad i prohlouben dal krutou nespravedlnost: otec pod hostinu, zatmco on ani kzle… Opt se nabz oprvnn soud: jak nespravedlnost!!! Jak otec doke zraovat vlastnho syna nadrovnm druhmu!… Je to ale skuten nespravedlnost?…

   Co je tedy spolenm jmenovatelem „vnitnho zrann“ a trval ivotn  nespokojenosti“ starho bratra (a to i pesto, e obdrel dvojnsobek toho, co mlad bratr!)?

   Je to tet patn postoj – a to je postoj ke svmu otci. Postoj, kter je zapinn tm, e stejn jako jeho mlad bratr, vbec NEZN svho otce (vdy otec svm jednnm okuje jak starho, tak i vracejcho se mladho syna). OBA TEDY SPOLEN NEZNAJ JEHO MILUJCI SRDCE. NEZNAJ JEHO LSKU.

Dvod na vnj i vnitn bdy.

   Prv to je dvod jejich vnitn, ale i vnj bdy. Dvod vech nedorozumn, dvod odchodu mladho syna, dvod, e se nevrac v postoji syna, ale v postoji ndenka, dvod, e star syn nenvid svho bratra, dvod, e vbec nepijal ddictv a msto, aby si kdykoliv vzal kzle a poveselil se s kamardy, m strach o n ct svmu otci…

   Je zde jedin spolen dvod, pro se nm v ivot neda. Pro neijeme ivot v plnosti. Pro nm neustle nco chyb. Pro neustle reptme na svou situaci. Pro nosme v srdci z vi nam bratm. Pro jsme chud, pestoe nm vechno nle. Neznme OTCE. Neznme LSKU naeho Nebeskho Otce.

   Bh stvoil lidi s rznmi vlastnostmi, rznmi schopnostmi, rznou pirozenost. Pro kadho vak plat pslib Jee, e piel, abychom mli ivot v hojnosti. Duchovn, duevn i fyzick.

   m je pro tebe kzle, kter jsi nikdy nedostal, aby ses poveselil se svmi pteli? Co ti prv te chyb, abys zakusil plnost ivota? Mon zamstnn. Mon penze, vt vplata. Mon bydlen. Nebo rodina, mon velk auto. Mon zdrav. Mon ptelstv, mon nkdo, kdo ti porozum.

   Cesta k Tv prosperit, k plnosti ivota ve vech oblastech vede pes poznn OTCE. Jeho LSKY. A vstoup do tohoto lskyplnho vztahu se svm Otcem, zjist, e z tvho srdce zmizela z vi druhm lidem, e pominulo tv reptn a stovn si na cokoliv. Na souseda, na farnost, na fare, na starostu i komunisty.  A vstoup do vztahu se svm nebeskm Otcem, vezme si svobodn sv nejkrsnj kzle ze svho stda a povesel se se svmi kamardy…

   Cesta k ivotu v plnosti nevede pes szkov kancele, vrov oddlen bank, spravedliv sociln systm, socialismus i kapitalismus, soute jak se stt milionem, vnosn zamstnn i vysok spoleensk postaven… 

   Cesta k prosperit vede pes POZNN Nebeskho Otce. Poznn Jeho milujcho srdce, JEHO OSOBN LSKY k m osob.                      

V Kromi, jen 2004, Ludvk ojdr

Zobrazeno 37135x od 23. 09. 2004
Zpět na úvodní stranu

Hodnoceno 4189x, aktuálně 3.02 bodů

Jak Tě článek oslovil? 0 1 2 3 4 5  (5 = nejvíce)
Sponzor překladu
M M M, M
M
M
IČ: M
M
M
M, M, M M
tel.: M
M M
_ _ _, _
_
_
IČ: _
_
_
_, _, _ _
tel.: _
_ _
Kategorie
Ostatn (32)
Zzraky (1)
Zjeven (1)
O kurzu Filip (1)
Okultismus (5)
Povzbuzen vry (19)
Bo zsah (11)
Uzdraven vztah mezi lidmi (1)
Dary Ducha svatho (3)
Osobn zkuenost s Bo lskou (12)
Satanismus a jeho projevy (4)

Pro přidávání diskuzních příspěvků se musíte přihlásit.

Diskuze ke článku

Michaela Galanova michaela.galanova@gmail.com
velmi pekny clanok. lebo ako sa hovori, najvacsou chorobou je prazdna penazenka. a clovek by sa aj snazil, na druhej strane ho zastavuje zly pocit, ze je to nespravne, proti bozej voli a pritom boh nam dava vsetko....