Zpět na úvodní stranu
Svdectv padestky.
Ludvk ojdr
7 krt km: Evangelium nelze t z vlastnch sil.
7 krt 7 krt km: Evangelium nelze t z vlastnch sil.
7 krt 7 krt a jet jednou navc km: Evangelium nelze t z vlastnch sil.
7 krt 7 krt a jet jednou navc = 50 krt km: Evangelium nelze t z vlastnch sil.
Ludnkova padestka:
Evangelium nelze t z vlastnch sil.
Oslava padestin na na farn zahrad v Kromi se mi stala pleitost, abych se sdlel s nejdleitjm poznnm mho ivota. Pesnji mch druhch 25-ti let, bhem nich jsem zaal hledat a postupn i t evangelium - radostnou zprvu o m spse, o spse kadho lovka.
Pedem se omlouvm, e text, pedevm s ohledem na to, aby nebyl patn chpn, neel vce zkrtit.
Toto m poznn jsem se pokusil v symbolech vtisknout do mince velikosti etonu na nkupn vozky.

O jak zkuenosti to tedy stle hovom?
Abych byl dobe pochopiteln, nejprve nkolik ryvk Jeova uen, s nm ped 2 tisci lety piel, eeno Jeho slovy, „nikoliv zruit, ale naplnit Zkon a Proroky“ (Mt 5,17) platn pro generace tisce let ped svm pchodem.
Je nm pinesl uen, kter mme t, abychom jednou doli spsy. Ve, co zde budu citovat, bychom nalezli v 5. kapitole Matouova evangelia.
Blaze vm, kdy vs budou tupit a pronsledovat a liv mluvit proti vm vecko zl kvli mn.. Vy jste sl zem.. Vy jste svtlo svta.. Tak a svt svtlo vae ped lidmi, aby vidli vae dobr skutky a vzdali slvu vaemu Otci v nebesch. Nebo pravm vm: Nebude-li vae spravedlnost o mnoho pesahovat spravedlnost zkonk a farize, jist nevejdete do krlovstv nebeskho.
Urit zde stoj za zmnku trochu poopravit nai falenou pedstavu o zkoncch a farizejch. Co se toti tk plnn nboenskch povinnost, museli bychom se pi porovnn s nimi vichni do jednoho propadnout hanbou.. Pesto vi nikomu jinmu nebyl Je tak nesmlouvan a tvrd.. m to? Odpovm pozdji..
Jet se nyn dle zamysleme jakou „laku“ nm evangelium vlastn pedkld.
Slyeli jste, e bylo eeno otcm: Nezabije! Kdo by zabil, bude vydn soudu. J vak pravm, e ji ten, kdo se hnv na svho bratra, bude vydn soudu; kdo sniuje svho bratra, bude vydn rad; kdo svho bratra zatracuje, propadne ohnivmu peklu.
Slyeli jste, e bylo eeno: `Nezcizolo.´
J vak vm pravm, e kad, kdo hled na enu chtiv, ji s n zcizoloil ve svm srdci. Jestlie t svd tv prav oko, vyrvi je a odho pry, nebo je pro tebe lpe, aby zahynul jeden ze tvch d, ne aby cel tv tlo bylo uvreno do pekla. A jestlie t svd tv prav ruka, utni ji a odho pry, nebo je pro tebe lpe aby zahynul jeden ze tvch d, ne aby cel tv tlo bylo uvreno do pekla.
Slyeli jste, e bylo eeno: `Oko za oko, zub za zub´.
J vak vm pravm, abyste se zlm nejednali jako on s vmi; ale kdo t uhod do prav tve, nastav mu i druhou; a tomu, kdo by se chtl s tebou soudit o koili, nech i svj pl.
Kdo t donut k slub na jednu mli, jdi s nm dv.
Kdo t pros, tomu dej, a kdo si chce od tebe vypjit, od toho se neodvracej.
Slyeli jste, e bylo eeno: `Milovati bude blinho svho a nenvidt neptele svho.´ J vak pravm: Milujte sv neptele a modlete se za ty, kdo vs pronsleduj, abyste byli syny nebeskho Otce; protoe on dv svmu slunci svtit na zl i dobr a d posl na spravedliv i nespravedliv. Budete-li milovat ty, kdo miluj vs, jak vs ek odmna? Co i celnci nein tot? A jestlie zdravte jenom sv bratry, co inte zvltnho? Co i pohan nein tot?
Bute tedy dokonal, jako je dokonal v nebesk Otec.
Ano, i to je Jev pkaz: Bute dokonal, jako je dokonal Bh..
A te bte a ijte to! A te bte a radujte se z vry! A bute tm svtlem! A bute tou sol!
A j se ptm: „Jet stle mm ob oi a ob ruce?“ To tedy asi neiji evangelium pli upmn, nebo ano? Opravdu jsem nikdy nepohldl na enu s njakou „tajnou“ pedstavou? A neobstoj, e by to Je myslel jen „jako“.. Myslel to toti opravdu pln vn.
Nen to ve skutenosti tak, e ta dokonalost, kterou po ns Je vyaduje, ns nejen svazuje, ale nkde uvnit v ns jet vyvolv podvdom smutek a podvdom strach, e tohle nezvldnu, a e spasen tedy nikdy nebudu?
Nen tohle obraz naeho kesanskho ivota? Obraz smutnho svdectv nai vry? Obraz toho, e nejsme ani sol, ani svtlem, ani dnm velkm pozitivnm svdectvm tomuto svtu? A u vbec nehovom o pkazu, e mme jt a hlsat evangelium. Hlsm evangelium? To nen pkaz jen pro knze (kte mimochodem, ruku na srdce, nejsp vbec nemaj as, a tedy ani pomylen nco podobnho dlat..). To je opravdu vzva pro kadho, kdo uvil. O kolik lid se ron roziuje moje farnost?
Ne, u se nechci „trpit“. Dost na tom, e to slym kadou nedli v kzn, jak mm vlastn t svou vru a bt dobr a dokonal a nikdo mi neekne zkladn pravdu kesanstv. Pravdu, kterou povauji za sv nejvt poznn v oblast vry.
Co je to za tak zvan poznn?
„Evangelium nelze t z vlastnch sil.“
7 krt km: „Evangelium nelze t z vlastnch sil.“
7 krt 7 krt km: „Evangelium nelze t z vlastnch sil.“
7 krt 7 krt a jet jednou navc km: „Evangelium nelze t z vlastnch sil.“
7 krt 7 krt a jet jednou navc = 50 krt km: „Evangelium nelze t z vlastnch sil.“
Ludnkova padestka: „Evangelium nelze t z vlastnch sil.“
A te se vrtm k tm ji zmnnm farizem a zkonkm. Pro mezi nimi a Jeem petrvvalo takov nedorozumn? Pro si Je daleko vce rozuml i s „tkmi“ hnky, tedy s lidmi, kte mli na rozdl od zkonk a farize takov problm s dodrovnm zkona?
Farizeov a zkonci toti mli pedstavu, e se mus stt dokonalmi ze svch vlastnch sil. Mli pedstavu, e budou spaseni za to, e dodruj zkon (opravdu mi ta jejich pedstava nic nepipomn?). e si na svou spsu „vydlaj“ svmi dobrmi skutky. A v dsledku toho vlastn nepotebuj njakho Jee. Nkoho, kdo za jejich spsu zaplat svou krv, svm ivotem.
Je mi to lto, e to tak musm ct, ale tragickm omylem, kter v kesanstv petrvv a do dnen doby je pesn to, s m mli problm tito „hluboce vc id“. Mme pln stejnou pedstavu, e spaseni budeme za nae dobr skutky. A jet vt tragdi je, e jsme v tom v naich kostelch kadou nedli jet utvrzovni. A jet vce tm prohlubujeme tu nai podvdomou ke, kdy to mon asto i chceme zvldnout, ale ono to prakticky nejde. Vsledkem je jen ta podvdom frustrace, smutek a jaksi petvka, kdy si navenek v nedli nevdomky hrajeme, stejn jako ti farizeov na spravedliv, ale nkde hluboko uvnit trpme vdomm, e to nezvldme.
Te ale pozor. Aby nedolo k nedorozumn. Skutky k na spse jsou bezesporu poteba. O tom nelze diskutovat. Skutky toti uvdm do praxe svou vru. Jinak je vra mrtv. Jene tmito skutky si opravdu nemohu spsu zaslouit. Moje spsa opravdu nebyla zadarmo. Ale ten, kdo za ni velmi tvrd zaplatil, byl Je. A ta cena m spsy nebyla o nic men ne Jeho ivot. A v tom je mimo jin i m hodnota, kterou pro Boha i mj okoln svt v Boch och mm. Mm hodnou Jeho Syna. Mj ivot m hodnotu Jeho Syna (a je pln jedno co si o mn mysl a za co mne povauj ostatn lid) .
A j svmi skutky jen potvrzuji, e vm tomu, e to tak je. Ono to vypad zdnliv jako tot – stejn musm skutky dlat. Ale nen to tot. Nejprve musm v srdci prot ten obrovsk rozmr Bo lsky jak mne Bh miluje, e za mne umr a dv darem spsu. To nelze jinak, ne v Duchu svatm. Je to toti prv ta Bo lska, kter v mm srdci zpsob tuto zmnu chpn vry a spsy. Prvn byla Jeova ob Lsky. Prvn je tedy tento dar Lsky a ten pedchz (m pedchzet!) vechno, co j pro Boha dlm. A m skutky jsou (maj bt!) a odpovd na tuto Jeho Lsku. Pokud spsu nepijmu jako DAR, nikdy se mj ivot nezmn a stle budu s Bohem „obchodovat“ a spsu si budu snait „zaslouit.“
Tohle m jeden zsadn problm. Tuto pravdu nelze pijmout pouhm rozumem, ale pouze srdcem. Opravdov iv vra je zleitost srdce a nikoliv rozumu. I kdy i rozum m nepochybn pi porozumn evangelia sv nezanedbateln msto a k ve srdcem ns zkonit pivd. Ovem je zde jedno velk OVEM. Nesm se stt souasn i jej pekkou, co se velmi asto dje.
Take jet jednou: evangelium nelze t z vlastnch sil.
Toto tvrzen ovem zkonit mus vyvolat otzku:
Jak tedy lze evangelium t?
Je jedin zpsob. Bo moc. Pouze moc Jee Krista, kter jedin je zpsobil mne uschopnit evangelium spn t. Tedy jinak eeno Bo milost.
Jak to udlat?
Je opt pouze jedin zpsob. Rozhodnout se pro Jeovu vldu v mm ivot. Uinit Jee Pnem svho ivota. Kad den Mu (nap.) pi rann modlitb dt „plnou moc“ k vld ve vech oblastech mho ivota.
Tento postoj je nutn podmnka, aby se v mm ivot uskutenilo to, co nazv Je pi rozhovoru s Nikodmem „novm narozenm“. „Musm se znovu narodit“. Nejen z vody, ale i z Ducha.
Ve svm ivot jsme se modlili se stovkami lid za naplnn Duchem svatm. Pitom jsme doli k nkolika poznnm:
1) Je zbyten se modlit na zaplnn Duchem svatm s lovkem, kter nechce, i neme odevzdat svj ivot Jei. Pod jeho vldu. Bo Duch neme sm otevt dvee jeho srdce, kter je takto uzaven. Klika od dve srdce je toti zevnit. Je na stran vle lovka. Je-li tato vle z njakch pin zablokovan i njak svzan (zrannmi, okultismem, liteli atd., nen zde prostor podrobn rozebrat), je nutno ji nejprve „uvolnit“.
2) Dal zkuenost k, e nelze prot naplnn Duchem svatm pi „formln modlitb“. Mme poznn, e mnoho neviditelnch pekek, barir, hradeb, jimi je seveno nae srdce (i kdy si toho nejsme asto vbec vdomi), pad s dlkou modlitby. A se do modlitby opravdu ponom a poda se mi skuten zapomenou na sebe sama, pedevm na m ego, a mi je opravdu jedno, jak pi t modlitb vypadm, a i v tto oblasti vyjdu a za svou dosavadn zkuenost, stejn jako Moj jednou hnal stda svho tchna Jitra a za step.. (a za svou dosavadn zkuenost..) a tam se setkal v hocm kei s Bohem.. teprve potom me Duch svat vstoupit a konat sv dlo. Dotknout se mho srdce dosud nepoznanou lskou. Uskutenit potebn setkn s Nebeskm Otcem v Jeho osobn lsce ke mn..
A tomu vemu prv napomh dlka modlitby. Nkdy sta pl hodiny, nkdy je nutno se modlit hodinu, nkdy dle.. Ano, nkdy je to opravdu „tk porod“. m vt je m ego, tm sloitj je prothnout ho tou „zkou cestou“.. Kterou tak mlo lid (ruku na srdce - kesan) nalz…
Potebuji nov srdce, potebuji Ducha svatho, kter zmn m pedstavy o Bohu, o spse o ve.. Pedevm ale potebuji Ducha svatho, kter mi v srdci d zat Lsku, kterou mne miluje mj nebesk Otec. Je to Jeho Lska, jeho Duch svat, kter m moc zmnit mj ivot. Vloit mi do srdce touhu po jeho zkonu, abych u „nemusel“ tento zkon t, ale naopak, abych ho touil t. To je ta zkladn promna. Osvobozen z otroctv toho, e musm Bo zkon t na to, e ho chci t.. Bo milost. Bo milost, kter promn mj ivot.. A u neiji j, ale ije Bh ve mn. Evangelium, kter je it Bo moc.
U ne z vlastnch sil, ale silou a moc Bo.
A to je vechno. Bh zane promovat mou mentalitu. Zanu zavat to, co jsem doposud neznal, o co jsem se mon i pokouel, ale co nelo. Radost z vry, touhu vydvat svdectv, zanu mt zjem o druh lidi a o to, jak jim zprostedkovat to asn, co se odehrlo se mnou… Zanu touit po spoleenstv, po crkvi. Zcela nov, zevnit, zanu chpat svtosti. Zane mne oslovovat uen crkve. A pevedm - dostanu touhu st a rozjmat Bo slovo.
To je Ludnkova padestka..
Mince, kter pipomn, e 50x NE, nelze evangelium it z vlastnch sil.. Mince, jej mal drka z lcn strany hovo o tom, e je nutno se dostat na druhou stranu, kde se spsa nekupuje za skutky, ale ije se vrou z milosti.. Mal drka hovoc o zk cest narozen z Boho Ducha.
.. A stejn drka z druh strany mince (Je.cz), kter hovo o tom, e pro mne sice je spsa DAREM zdarma – ale Jemu zstaly v dlanch a na nohou dry po hebech.. Byl zaplaceno. U ped 2 tisci lety bylo zaplaceno. Vechno. Bylo zaplaceno i za hchy, kter teprve vykonm.
I za hchy, kter teprve vykonm..
..u je zaplaceno. U nen co platit. Milost jsem spasen dky tmto ranm po hebech v Jeovch rukch a nohch.. A to je prav svoboda od zkona. Bo spravedlnost z Lsky, kter mne disponuje touit po Boch pikznch a mt stle vt touhu i slu t tento zkon a neheit.. Jeho silou.. Jeho moc.. Jeho milost.
To vechno je obsaeno v tto minci. A hlavn – to vechno, co je zde napsno, plat pro kadho. Nen to jen pro nkoho vyvolenho. Bh m svou milost pro kadho. I pro Tebe.
Pokud je tato moje zkuenost pravdiv…
..pak s tm pece mus mt podobnou zkuenost i dal lid. Pokud ne, tak to, co tady km je pouze njak hezere. Blud. A pokud je to blud, tak nem smysl se tm vce zabvat. Ovem pokud to blud nen, pak se domnvm, e pastorace v na katolick crkvi, tak jak ji obecn znme z naich kostel, by mla bt podrobena korektn kritice, zda jej motivace a cle, s nimi se obrac na vc, jsou v souladu s pedstavami, kter m o crkvi a jejm hlsn Dobr zprvy sm Je... A to pi v pokoe, ani bych si chtl hrt na uitele crkve. U proto, e ve co popisuji lze v uen crkve nalzt. Problm je tedy pouze s aplikac tohoto uen do praxe.
A pak je jet jedna monost. A sice, e tomu vemu mon patn rozumm. I tato monost je oteven.
Dleit vzva
Pokud jste trpliv doetli a se sem (jet jednou se omlouvm za dlku pspvku), chci poprosit a souasn vyzvat vechny, kdo maj podobnou zkuenost jako j a nepovauj m tvrzen za blud a njakou chylku, i herezi, aby se ozvali. Sta dek. Jako odmnu nabzm zlatou padestku
.
Ale chci souasn vyzvat i vechny, kdo s mou zkuenost, i s mmi zvry nesouhlas, aby mi i oni sdlili svou zkuenost a ppadn to, v em si mysl, e se mlm. Ani to nebude zadarmo. Tak nabzm padestku
. A tak zlatou..

Pite po zaregistrovn formou diskuznho pspvku (ne), ppadn pite na email: brana@email.cz .
Dkuji vem, kdo obtuj svj as.
Ludvk ojdr, v Kromi 25.5. LP 2010
Odezva na svdectv padestky: Dkuji...AD 2007
Zobrazeno 16131x od 27. 06. 2010
Zpět na úvodní stranu
Hodnoceno 730x, aktuálně 3.2 bodů
Jak Tě svědectví oslovilo?
0
1
2
3
4
5
(5 = nejvíce)
| Sponzor překladu |
|
|
|
|
|
|
|
|
M M M, M
M
M
IČ: M
M
M
M, M, M M
tel.: M
|
_ _ _, _
_
_
IČ: _
_
_
_, _, _ _
tel.: _
|
|
|
|
|
Pro přidávání diskuzních příspěvků se musíte přihlásit.
Diskuze ke svědectví
A rovn jsem dola k nzoru, e na vechno potebuji Bo milost. pln se vm v Tvm lnku souhlasm i s tm, e pastorace v naich kostelch bv mnohdy patn.
Neije v bludu nebo herezi - Duch Svat T pivedl k pravdm, ke kterm se neprokoue za cel svj ivot nkdy ani duchovn.
Peju Ti k padestce hodn zdrav, vitality, naden a Boho poehnn.
Zdrav T sestra v Kristu Vclava
Nejprve musm v srdci prot ten obrovsk rozmr Bo lsky jak mne Bh miluje, e za mne umr a dv darem spsu. To nelze jinak, ne v Duchu svatm. Je to toti prv ta Bo lska, kter v mm srdci zpsob tuto zmnu chpn vry a spsy.
Prola jsem duchovn obnovou a zaala jsem t denn svj vot s Duchem svatm.Hodnm posiluje kadodenn Osobn modlitba k Duchu svatm.
A jak pete Vy, tak i mne zaal Bh promovat, zavala jsem to, co jsem dosud neznala. Radost z vry, touhu vydvat svdectv, mt zjem o druh lidi a jim zprostedkovvat, co se odehrlo se mnou. Zaalajsem touit po spoleenstv, po crkvi. Zcela nov jsem zaala chpat svtosti. Zaala jsem s radost denn rozjmat Bo slovo. To co pete jsem skuten po Duchovn obnov provala a provm i j. Bh je iv, j ho opravdu denodenn vnmm. A ctm, e se naplnuje Bo slovo z Bible (Jan 14/21) Kdo pijal m pikzn a zachovv je, ten m miluje. A toho, kdo m miluje, bude milovat mj Otec. I J ho budu milovat a dm se mu poznat. Dky Ti Jei!
Evangelium skuten nelze t z vlastnch sil. m vc se pibliuje
lovk Bo Lsce, tm silnj je jeho voln...