Ježíš


A hle, j jsem s vmi po vecky dny a do skonn tohoto vku."
Mt 28,20

Přečti si svědectví lidí, kteří
mají osobní zkušenost
s Ježíšem

Zpět na úvodní stranu

Svdectv vlastnho obrcen

P.Patrick Collins

Osm let jsem tam studoval, pedtm ne jsem byl vysvcen na knze. A po svm vysvcen jsem se snail t zodpovdn. Hodn jsem vdl o Jei Kristu a mohl jsem velmi uen o Nm hovoit. Ale brati a sestry, neznal jsem Jee osobn. Nikdy jsem se s Nm osobn nesetkal. Byl jsem Deistou. Ne pravm kesanem. Ale pak jsem zaal ctit a uvdomovat si, e mi nco schz. Svdectv vlastnho obrcen

 

…protoe vtina z ns jsme byli poktni jako mal dti a kdy jsme dospvali, tak jsme byli tak bimovni. Byly to okamiky pijmn svtost, ale meme se ptt, jestli jsme opravdu tu svtost proili. A odpov zn „ne“. Bhem tchto svtost se nm nabdla milost, ale byli jsme schopni osobn vrou si tyto milosti pivlastnit? Mnoz katolci si tyto milosti osobn vrou nikdy nepivlastnili. A proto neproili osvobozujc slu ve svm ivot. A je to velmi zejm, kdy se podvme, jakm zpsobem ij. Mnoz katolci ij jako poktn pohan. Proto je hloupost ct, e jsou tito lid pln evangelizovni. Lid zastvajc tento model se nezamuj na katechezi, ale zamuj se na zkladn evangelizaci. kaj, e je zbyten katechizovat, pokud ten lovk nem osobn setkn s Kristem. A proili v hloubi svho srdce Lsku a milosrdenstv Krista.

   J s tm mm osobn zkuenost. J sm jsem byl vychovn skrze ten model, kter vyuoval svtosti, skrze model katecheze. Kad den jsem chodil na mi svatou, byl jsem „dobrm chlapcem. Patil jsem do spoleenstv „Legie Mariiny“. Snail jsem se dobe t, a kdy jsem ml 18 let, vstoupil jsem do semine. Osm let jsem tam studoval, pedtm ne jsem byl vysvcen na knze. A po svm vysvcen jsem se snail t zodpovdn. Hodn jsem vdl o Jei Kristu a mohl jsem velmi uen o Nm hovoit. Ale brati a sestry, neznal jsem Jee osobn. Nikdy jsem se s Nm osobn nesetkal. Byl jsem „Deistou“. Ne pravm kesanem. Ale pak jsem zaal ctit a uvdomovat si, e mi nco schz. A zaal jsem vnitn hledat a nikdo mne nechpal. Nakonec jsem jel na duchovn cvien, kter dval protestantsk charizmatik. A on mluvil tak ven v sle Ducha svatho, e jsem zaal plakat. Ml jsem 29 let a vzpomnm si, e jsem si touebn pl, abych, ml to, co m ten kazatel. Abych znal Jee takovm zpsobem, jak Ho zn on. Bylo to pro mne pokoujc, protoe jsem byl katolickm knzem. Protoe j jsem si uvdomoval, e nlem t „prav crkvi“. Ale tento protestantsk pastor znal Jee vce ne j. Po t pednce jsem se s nm setkal a tento lovk ml silnou intuici. Vdl, e touebn hledm Pna. Modlil se nade mnou a pi t modlitb jsem proil letnin zkuenost. A jsem schopn to jenom popsat tm obrazem, e Je proel mm tlem a vstoupil do mho srdce. V t chvli jsem vdl, e mi odpustil m hchy. Pravda o Bo lsce sestoupila z hlavy do mho srdce. A byl jsem schopn pochopit ku, dlku, vku i hloubku Kristovy lsky, kter pesahovala m chpn. Toto byl den, kdy jsem byl opravdu evangelizovn. I kdy jsem byl 8 let vyuovn v teologii a filozofii a mohl jsem znt dobe veker uen crkve.

   Nco jsem se nauil. e vichni musme slyet KERYGMA. A dal vc, kterou jsem po tto zkuenosti okamit pochopil a vidl. Nejenom, e ten kazatel byl schopn kzat evangelium v sle Boho Ducha, ale stejn jako Je a apotolov byl schopn inn se modlit nad lidmi za uzdraven a osvobozen. Dky tto zkuenosti jsem peel z toho prvnho modelu a pivlastnil jsem si druh model. A nikdy sem tento druh model neopustil. Tento model m svou slu. Dv se na vru jako na dvru, ne jako na souhlas mysli a vle s uenm crkve. Jako na dvru v osobu. Jan Pavel II. mluvil o tomto druhu vry ve sv encyklice o Duchu svatm. Pokud si dobe pamatuji, v 52 paragrafu, kde k vra ve sv podstat je otevenost lidskho srdce k Bomu sebesdlen v Bom Duchu. Vidme, e je to velmi odlin od toho, co ekl I. Vatiknsk koncil, kter uil, e vra je souhlas na mysli a vle s uenm crkve. Ale Jan Pavel II. ekl tak to nen. Vra je otevenost lidskho srdce pro Bo sebesdlen skrze Boho Ducha. Vidme, e je to velmi osobn. Dal vhodou tohoto kerygmaticko-charizmatickho modelu evangelizace je, e nepedpokld, e by dospl vc byli evangelizovni. Ten model k, ne my budeme hlsat Kerygma – zkladn uen vry a nebudeme katechizovat, pokud lid nebudou mt osobn zkuenost s Jeem. Dal krsou tohoto modelu je, e je zamen na zkuenost v kultue, kter je t zamena na proit zkuenosti. Zatmco prvn model k, e ukazujeme Krista tm, e sloume lidem, aby byla uskutenna sociln spravedlnost, tak ten druh model k „My t svdme o Kristu, ale jinm zpsobem skrze skutky sly uzdravovn a dln zzrak“. A v na sekularizovan spolenosti tyto iny maj velkou innost. Je to radostn zvst v akci, kter vyvolv a pozv k ve. V tto spiritualit jsou t urit slabosti. Tento model me bt ponkud sebestedn. e hovom jen o sv vlastn osobn zkuenosti s Jeem. Bh, kter odpovd na moje modlitby. Me zde bt nedostatek uritho zjmu o uen crkve. Ne e by nesouhlasili s uenm crkve, ale spe se o uen crkve nezajmaj. Nkte charizmatici jsou tak vysoko v nebi, e nejsou na tto zemi vbec k pouit. Nejsou schopni dlat praktick vci. Napklad dvat jdlo chudm. A postavit se za spravedlnost utlaovanch. Tet model spov v rozvinut praxe...

Zobrazeno 35847x od 22. 12. 2013
Zpět na úvodní stranu

Hodnoceno 694x, aktuálně 3.09 bodů

Jak Tě svědectví oslovilo? 0 1 2 3 4 5  (5 = nejvíce)
Sponzor překladu
M M M, M
M
M
IČ: M
M
M
M, M, M M
tel.: M
M M
_ _ _, _
_
_
IČ: _
_
_
_, _, _ _
tel.: _
_ _
Kategorie
Ostatn (140)
Kurz Filip (53)
Uzdraven fyzick (48)
Okultismus (28)
Obrcen (142)
Povzbuzen vry (153)
Vyslyen modlitby (94)
Bo zsah (187)
Uzdraven vztah v manelstv (13)
Katolick svdectv (55)
Uzdraven vztah mezi lidmi (19)
Dary Ducha svatho (50)
Osobn zkuenost s Bo lskou (168)
Slovensky (34)
Uzdraven vnitn (28)
Uzdraven z alkoholismu (11)
Satanismus a jeho projevy (15)
Osvobozen z drogov zvislosti (11)
Uzdraven z nenvisti vi lidem (4)
Destek a poehnn v hmotn oblasti (7)
Uzdraven z depres (15)
Kurz Alfa (14)

Pro přidávání diskuzních příspěvků se musíte přihlásit.

Diskuze ke svědectví